اهداف برنامه هنر دبستان آیات :

اهداف عمومی دبستان آیات در تربیت هنری عبارتند از :

  1. تحریک و تهییج ذائقۀ هنری متربی
  2. تقویت میل خلق و آفرینش در کودک
  3. پرورش ابتکار و خلاقیت
  4. تقویت اعتماد به نفس ، خود باوری و حس استقلال
  5. تمرینِ بیان آزادانه‌ی افکار و احساسات
  6. ارزش نهادن به وجود خود
  7. تقویت درک و فهم عمومی متربی
  8. توانمند سازی متربی در بهره برداری از هنر در کلیۀ شئونات زندگی
  9. تقویت دست ورزی و سایر مهارت های حسی و حرکتی
  10. بهره برداری از هنر در تربیت و تعلیم متربی در خصوص مفاهیم اخلاقی ، دینی ، اجتماعی و فردی (به ترتیب مانند صداقت ، نماز ، دوست یابی و بهداشت)
  11. و…

برنامۀ زنگ هنر :

از مهمترین دغدغه های ما در مقطع ابتدایی آن است که حتی المقدور تا آنجا که می شود بیشترین و متنوع ترین طعم از هنرهای مختلف را به ذائقه و شامّۀ متربی بچشانیم . تا او بتواند در اوایل نوجوانی با دست باز تری در بین علائق خود یک یا چند هنر را به صورت جدی تر و تخصصی تر دنبال نماید. در واقع هدف ما توسعۀ انتخاب های متربیِ خردسال در بزرگسالی است.

هنرهایی که در دبستان آیات به عنوان یک برنامه آموزشی-پرورشی در نظام دبستان وجود دارد ، عبارتند از :

  1. فن بیان و سخنوری
  2. شعر و شاعری
  3. نویسندگی
  4. خوشنویسی
  5. نقاشی و طراحی
  6. هنرهای حجمی و کار با متریال متنوع (سفال ، فلز ، سیم ، وسائل دور ریختنی ، کاغذ و…)
  7. هنرهای موسیقایی مانند سرود ، تواشیح ، مداحی و تلاوت
  8. تئاتر و هنرهای نمایشی
  9. عکاسی
  10. هنرهای کامپیوتری

جهت آشنایی با برنامه دبستان در هر مورد ، روی آن کلیک کرده و وارد صفحۀ مربوط به همان هنر بشوید.

 در واقع می توان گفت: هدف از برنامه‌های تدوین شده در درس هنر شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. در ابتدا تلاش می‌شود تا کودک با موضوع ارتباط برقرار کرده، آن را دوست بدارد و از آن لذت ببرد.زمانی که کودک از موضوع طرح شده و فضای مفرح آن شاد و

مسرور گردد، هم همراه شده و هم پذیرای مباحث آموزشی می‌گردد.

۲. کودکی اوج دوران خلاقیت در زندگی انسان می‌باشد که اگر صحیح پرورانیده شود همیشه و در تمامی سطوح زندگی همراه و دوست خوب او باقی خواهد

ماند.که طرح ریزی برنامه هایی با این هدف جزو دستور کار مربی می‌باشد.

۳. شکل دهی برنامه‌های آموزشی و مهارتی توسط مربی به جهت تاثیرگذاری خارق العاده هنر در آموزش  مسایل مختلف مثل آموزه های اخلاقی، دینی، بهداشتی،

فرهنگی و غیره وهمچنین کسب مهارت در ترسیم و سایر مباحث هنری که به نوبه خود سبب افزایش عزت نفس و اعتماد بنفس در دانش آموز می‌گردد.

 

[vc_section]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[vc_empty_space]
[/vc_section]

نظام قرآنی دبستان آیات

دبستان قرآنی چیست ؟

[vc_empty_space height=”50px”]

خروجی های دبستان قرآنی آیات

دانش آموزان دبستان آیات چه تفاوتهایی با بقیۀ دانش آموزان دارند؟

ادامۀ مطلب

تعریف ما از دبستان قرآنی

منظور ما از دبستان قرآنی چیست ؟ آیا منظور ما مدرسۀ حفظ یا قرائت قرآن است؟

ادامۀ مطلب
[vc_empty_space height=”45px”]

کلاسهای قرآن و معارف دبستان قرآنی آیات

[vc_empty_space]

نام درس : راهنمایان

قصص انبیا و زندگی نامه اهلبیت ع

نام درس : آیات نامه

آموزش کاربردی آیات و فهم موضوعی

نام درس : زبان قرآن

آموزش فن ترجمه قرآن ، حدیث و دعا

زنگ تلاوت

آموزش روخوانی تا ترتیل

[vc_empty_space height=”45px”]

هنر های دستی آیاتی ها

[vc_empty_space]

جشن ها و عزاداری ها

اهلبیت ع همان صورت انسانی قرآن هستند. در آیات ، همه عاشق اهلبیتند.

کاردستی و حجم سازی

کار با متریال مختلف برای تولید آثار هنری حجمی متنوع

طراحی و نقاشی

زنگ هنر است و کلی نقاشی و طراحی زیبا در تکنیک های مختلف

خوشنویسی

آیاتی ها در کلاس خوشنویس ، زیبا نوشتن را تمرین می کنند

[vc_empty_space height=”45px”]

هنر های کلامی آیاتی ها

[vc_empty_space]

اجرا و گویندگی

بچه ها خودشان مجری جشن ها و مراسمات مدرسه هستند.

قندآیات

ارائه طنزهای شفاهی

سخنرانی

سخنرانی های آیاتی ها در زنگ نماز و مناسبت ها

[vc_empty_space]
[vc_section]
[/vc_section][vc_section]
[/vc_section]
[vc_empty_space height=”45px”]

هنرهای صوتی و نمایشی

[vc_empty_space]

و...

و...

مداحی

برنامه های زیبای مداحان مدرسه در اعیاد و عزاداری ها

نمایش

همه بچه ها لا اقل یکی دو بار در سال نمایش برگزار می کنند و بعضی بیشتر

سرود

همه بچه ها عضو یک گروه سرود هستند. و بعضی ها در گروه های تخصصی

[vc_empty_space]

من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.